Wiadomości

MASZ BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNĄ- NIE PODAWAJ NIKOMU HASEŁ!

W ostatnim czasie w naszym województwie odnotowujemy zdarzenia, w których oszuści dzwonią i podają się za konsultanta banku. Użytkowników kont w bankowości elektronicznej sprawca informuje o niepokojących transferach pieniężnych i proponuje zablokowanie tychże przelewów. Koniecznym do tego jest podanie loginu i hasła do konta oraz kodu autoryzacyjnego SMS. Takim sposobem oszuści przejmują środki zgromadzone na koncie, które natychmiast przelewają lub zaciągają szybkie kredyty.

Jeśli mają Państwo konto internetowe w swoim banku, przeczytajcie uważnie poniższe informacje, ponieważ nie jest wykluczone, że oszuści zadzwonią do Państwa. Sprawcy podszywają się pod konsultanta banku i informują, że na koncie zauważają niepokojące wypłaty przelewami pieniędzy i proponują, że zablokują je. W tym celu proszą o podanie hasła i loginu do konta oraz kodu autoryzacyjnego SMS. Gdy oszuści zdobędą te dane, następuje przelanie pieniędzy na jakiś rachunek bankowy. Zdarza się również, że zostaje zaciągnięty tzw. szybki kredyt.

Dlatego apelujemy, aby w żadnym wypadku nie podawać nigdy loginu oraz hasła do konta. Pracownicy banku nigdy o to nie proszą. Pamiętajmy, aby dane te chronić również przed dostępem osób trzecich.

W przypadku próby oszukania Państwa za pomocą wyżej opisywanej metody, prosimy o kontakt z najbliższą jednostką Policji.

 
Powrót na górę strony